Používaním našej webovej stránky súhlasíte s používaním súborov cookie v súlade s našimi Zásadami používania súborov cookie.
Magyar
Román
Német
Szlovák
Horvát
Cseh
Kategórie / Produkty

Zrušenie a vrátenie

Ustanovenia tohto oddielu sa vzťahujú výlučne na fyzické osoby konajúce mimo svojej obchodnej, povolacej alebo podnikateľskej činnosti, ktoré nakupujú, objednávajú, prijímajú, používajú alebo využívajú tovar, ako aj na príjemcov obchodných oznámení a ponúk súvisiacich s tovarom (ďalej len „spotrebiteľ“).

Spotrebiteľ má v prípade zmluvy o kúpe tovaru nárok

  1. a) produkt,
    b) pri poskytovaní viacerých produktov, posledný poskytnutý produkt,

odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia spotrebiteľom alebo treťou stranou inou ako dopravcom, ktorého určil.

Spotrebiteľ uplatňuje svoje právo na odstúpenie od zmluvy aj medzi dňom uzavretia zmluvy a dňom prevzatia tovaru.

Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy okrem iného:

  • pokiaľ ide o predaj* zapečatených zvukových alebo obrazových nahrávok a kópií počítačového softvéru, ak spotrebiteľ otvoril obal po dodaní;
    v prípade neprefabrikovaného výrobku, ktorý bol vyrobený podľa pokynov spotrebiteľa alebo na jeho výslovnú žiadosť, alebo v prípade výrobku, ktorý bol
  • jasne prispôsobený individuálnym potrebám spotrebiteľa. Patria sem kompletné počítače vyrobené na mieru a väčšie objednávky produktov vyrobených na mieru;
  • v prípade výrobkov, ktoré boli nesprávne použité alebo poškodené;
    na použitý, rozobratý spotrebný materiál (tlačiareňové kazety, toner atď.);
  • v prípade služieb to zahŕňa náklady na dodanie, poistenie prepravy, montáž stroja a jednotlivé servisné náklady;
  • pre produkt v uzavretom balení**, ktorý nie je možné vrátiť po otvorení po doručení z dôvodu ochrany zdravia alebo hygieny. Medzi takéto produkty patria napríklad

teplomer, slúchadlá, headset, herný headset, inteligentné hodinky, remienok na inteligentné hodinky, sledovač aktivity, náramok na sledovanie aktivity, holiaci strojček, elektrický holiaci strojček, epilátor, obrazovka holiacej hlavy, hlavica holiacej hlavy, zastrihávač, odstraňovanie chĺpkov bleskom (IPL), kefka na čistenie tváre, čistič pleti, zariadenie na depiláciu voskom, vosková kazeta, produkt starostlivosti o pleť, krém, zubná kefka, hlavica zubnej kefky, ústny irigátor, ústne centrum, zariadenia na manikúru/pedikúru a ich príslušenstvo, stylingové prístroje (žehlička na vlasy, kulma, krep, kulma, kužeľová žehlička, teplovzdušné zariadenia), strojček na strihanie vlasov, styling brady, zastrihávač chĺpkov na tele, zastrihávač chĺpkov v ušiach/nose, inhalátor, tovar: napr. Tričko, ponožky, čiapka, hrnček atď. V prípade produktov, ktoré nepatria do týchto kategórií, môže byť odstúpenie od zmluvy odmietnuté aj z hygienických dôvodov v prípade nadmerného znečistenia. Prosím, vráťte produkty čisté!

  • v prípade výrobku, ktorý je svojou povahou po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s inými výrobkami. Medzi takéto produkty patria atramentové kazety, čistiace prostriedky, chladiace pasty a filament pre 3D tlačiarne.
  • Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len za určitých podmienok v nasledujúcich prípadoch:

V prípade produktov, ktoré sú viazané na používateľský účet alebo chránené heslom, môžeme výber spracovať iba v prípade, že zariadenie bolo riadne obnovené na továrenské nastavenia. (napr. mobilný telefón, detské inteligentné hodinky, športové hodinky, notebook, prémiové tlačiarne atď.) V prípade detských inteligentných hodiniek nestačí len vymazanie aplikácie; Párovanie je potrebné zrušiť v rámci účtu registrovaného v aplikácii. Pre ochranu údajov detí si, prosím, zapamätajte tento krok, ak chcete zrušiť svoj nákup!

*Toto zahŕňa aj konfiguráciu, v ktorej sa počítač predáva so softvérom.

**Takéto výrobky sa považujú za výrobky, ktoré prichádzajú do kontaktu s telom a telesnými tekutinami.**

Právo na odstúpenie od zmluvy pre firemných zákazníkov

45/2014 o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikmi. (II.26.) Vláda. Podľa § 1 ods. 1 vyhlášky sa jej ustanovenia vzťahujú na zmluvy uzavreté medzi spotrebiteľom a podnikateľom (spotrebiteľské zmluvy).

Občiansky zákonník. Šiesta kniha Zákona o záväzkoch v súlade s článkom 2 písm. b) smernice 93/13/EHS obmedzuje pojem spotrebiteľa na fyzické osoby, ktoré uzatvárajú zmluvu mimo svojej obchodnej, podnikateľskej alebo profesijnej činnosti. V praxi to znamená, že rozsah pôsobnosti nariadenia sa nevzťahuje na

  • osoby konajúce v rámci svojho povolania, samostatného zamestnania alebo podnikateľskej činnosti; (či už ide o právnickú alebo fyzickú osobu)
  • nefyzickým osobám.

Postup pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy

Ak si Spotrebiteľ želá uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy, musí zaslať Poskytovateľovi služby jasné vyhlásenie o svojom úmysle odstúpiť (napríklad poštou, faxom alebo elektronickým listom) s použitím kontaktných údajov uvedených vo Všeobecných obchodných podmienkach Poskytovateľa služieb. Spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy v stanovenej lehote, ak zašle svoje vyhlásenie o odstúpení od zmluvy Poskytovateľovi služby pred uplynutím vyššie uvedenej lehoty.

Poskytovateľ služieb bezodkladne potvrdí prijatie vyhlásenia Spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy e-mailom.

V prípade oznámenia poštou Poskytovateľ služieb zohľadní na účely výpočtu lehoty dátum odoslania a v prípade oznámenia e-mailom alebo faxom čas odoslania e-mailu alebo faxu. Spotrebiteľ odošle svoj list ako doporučenú zásielku, aby bolo možné dôveryhodne preukázať dátum odoslania.

V prípade odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa oznámenia o odstúpení od zmluvy, doručiť objednaný produkt na adresu zákazníckeho servisu poskytovateľa - 1047 Budapešť, Szabadkai utca 9. - alebo ho poštou vrátiť do skladu poskytovateľa - 1047 Budapešť, Szabadkai utca 9. Lehota sa považuje za dodržanú, ak Spotrebiteľ odošle produkt (poštou alebo odovzdá kuriérovi, ktorého si objednal) pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Pri odstúpení od zmluvy musí byť produkt vrátený v rovnakom stave, v akom bol prijatý. Osobitnú pozornosť treba venovať aj kvantitatívnemu a kvalitatívnemu zachovaniu obalových prvkov a príslušenstva výrobku.

Náklady na vrátenie produktu na adresu Poskytovateľa služieb hradí Spotrebiteľ. Poskytovateľ služieb nie je schopný prijať balík vrátený na dobierku. Okrem nákladov na vrátenie produktu nebudú Spotrebiteľovi účtované žiadne ďalšie náklady v súvislosti s odstúpením od zmluvy. Právo na odstúpenie od zmluvy v prípade produktov zakúpených s donáškou domov je možné uplatniť aj v zákazníckom centre Poskytovateľa služieb. Na žiadosť Zákazníka Poskytovateľ služieb zabezpečí spätné doručenie a žiadosti týkajúce sa tejto záležitosti budú prijímané zákazníckym servisom Poskytovateľa služieb.

Poplatky za používanie (odpisy) produktu po uplynutí skúšobnej doby sa určujú takto:

Vo všetkých prípadoch vypočítavame výšku odpisov z obstarávacej ceny výrobku.

- V prípade poškodenia, škrabancov alebo zmeny textúry krabice produktu: 30 %.
- Ak je odstránená ochranná fólia z výroby: 20 %.
- V prípade miernych škrabancov na výrobku alebo jeho továrenskom príslušenstve: 40 %.
- V prípade poškodenia fyzického stavu výrobku (okrem drobných škrabancov) počas prevádzkyschopnosti výrobku: 50 – 70 %.
- V prípade poškodenia fyzického stavu výrobku, keď výrobok nefunguje: 100 %.
- Pre softvér nainštalovaný v produkte a používateľské profily: 30 %.
- V prípade poškodenia alebo zničenia továrenského príslušenstva výrobku: 40 %.
- V prípade chýbajúceho továrenského príslušenstva produktu: 70 %.
- Ak chýba návod na použitie alebo montážny návod k výrobku: 20 %.

Poskytovateľ služieb vykoná kontrolu, aby zistil prípadné zníženie hodnoty produktov vrátených Spotrebiteľom alebo doručených na miesto odberu. Poskytovateľ služieb v prípade potreby zapojí do vyšetrovania aj externého experta.

Ak Spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, Poskytovateľ služieb bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od doručenia vyhlásenia Spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, vráti všetky platby, ktoré Spotrebiteľ uhradil, vrátane nákladov na dopravu (doručenie), s výnimkou dodatočných nákladov, ktoré Spotrebiteľ vynaložil v dôsledku voľby iného spôsobu dopravy, ako je najlacnejší štandardný spôsob dopravy ponúkaný Poskytovateľom služieb. Poskytovateľ služieb je oprávnený zadržať vrátenie platby, kým nebude produkt vrátený alebo kým Spotrebiteľ nepredloží dôveryhodný dôkaz o jeho vrátení: z týchto dvoch dátumov Poskytovateľ služieb zohľadní skorší dátum.

Počas vrátenia platby použije Poskytovateľ služieb rovnaký spôsob platby, aký bol použitý pri pôvodnej transakcii, pokiaľ Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s použitím iného spôsobu platby; Spotrebiteľovi nevzniknú žiadne dodatočné náklady v dôsledku použitia tejto metódy vrátenia peňazí.

Spotrebiteľ môže byť zodpovedný za zníženie hodnoty výrobku iba vtedy, ak k nemu došlo v dôsledku používania presahujúceho rámec nevyhnutný na dosiahnutie povahy a vlastností výrobku.